Ok nu er allemaal topics zijn geweest over wat er bekend moest worden enzo is het wel tijd voor een opsomming.
Het is een beetje laat, maar ja aangezien ik er geen tijd voor gehad heb en iemand het moet doen: bij deze
Food sharing (linkje)Om met het belangrijkste/onduidelijkst te beginnen.
Er zijn een aantal opties genoemd van wat men wil en over zijn wel argumenten voor, maar uiteindelijk leek de volgende optie het meest bruikbaar:
* we betalen de inkoper
* inkoper haald voedsel en vocht
* zet het in de tent
* je pakt, en turft
* later check je of je wat terugkrijgt of bij moet betalen
* aan het eind wordt de totale overschot gedeeld door het aantal personen
Voorbeeld.Iedereen betaald 75 euro aan admiral, stel dat er 10 mensen gaan.
admiral heeft nu 750 euro. Hij koopt hier spul van en zet dat in de tent.
Er hangt op strategische plaatsen mogelijkheden om te turfen wat je inneemt.
Einde van campzone wordt er gekeken hoeveel je bij elkaar geturft hebt en of meer of minder dan het ingelegde bedrag hebt verslonden.
Heb je minder verslonden dan kan admiral niet zo maar het geld teruggeven, want hij heeft dat niet meer.
Dan heb je 2 opties welke ook gecombineerd kunnen worden.
- voedsel mee naar huis
- geld terug krijgen op de volgende manier: Mensen kopen de restanten en dat komt in een pot. En mensen die te weinig hebben betaald, leggen het extra bedrag in de pot. Iedereen die dan te veel heeft betaald krijg zo zijn geld terug uit die pot.
Voordelen.- werkt "gezellig", dwz geen gezeur van dat is van mij etc.
- veel keus.
nadelen.- als je te veel hebt betaald, kan het lastig zijn op het eind, maar dat zal wel meevallen aangezien het niet de bedoeling is om op dag 1 alles gelijk te kopen voor de complete 11 dagen. Dan is er een aardig schatting te maken wat er bijgekocht moet worden.
- weinig tijd om nog te realiseren, maar kan ook op dag 1 @ ccz worden geregeld.
fixes mbt nadelen.- niet al te veel inkopen
Goed lijkt me dat we dus voor het flevolan fetch&log systeem gaan.
Inkoper en bedragIk wil me zelf wel opofferen als inkoper. Alleen heb ik geen vervoer of massas geld. Dus is het denk ik handiger als iemand anders dit regelt? Ik kan een paar honderd euro wel voorschieten, maar dan houdt het wel op met 500 euro. Anders wordt het mij een beetje te risicovol.
Tja het probleem is nu dus het aanstellen van een inkoper. En het initial bedrag.
Ik stel voor om in het
food&vocht opsom topic te melden wat er ingekocht moet worden naast de daar genoemde opsomming.
Als inleg bedrag stel ik eerst 50 euro voor. Dat is gebaseerd op zo'n 10 euro per dag, wat toch ruim voldoende moet zijn? Hiermee kunnen we dan zo'n dag of 5~6 vooruit. Of in ieder geval krijgen we deze eerste aankoop op, wat vooral de bedoeling is. Daarna kunnen we een betere schatting maken van wat we voor de volgende dagen inkopen.
>>>>>>>UPDATE!!<<<<<<<Hieronder een update over hoe we het gaan doen.
even een kleine update. Zijn er nog spullen die er bij moeten, of wel weg kunnen ff posten

.
Verder tja ik neem aan dat er ongeveer 15 man komen?
En dat er een paar eerst niet meedoen, en een paar later komen?
Dus laten we zeggen dat ik voor 10 man koop
Ik heb besloten om eerst 30 euro te vragen van iedereen.
Op die manier hebben we geen brood dat te lang blijft liggen en dus niet lekker meer is en geen last van andere bedorven dingen.
Daarnaast zal men ook wel eens gaan eten bij de catering. Dus het is niet zo op enzo.
Dus als iedereen nu 30 euro overgemaakt krijg dan kan ik daarvan spul inkopen bij een lokale supermarkt in/bij biddinghuizen.
Ik zal dan deze vrijdag of zaterdag de bestelling doorbellen zodat het volgende vrijdag gelijk op te halen is.[/b]
Overmaken naarF Huisman
Emmeloord
613156900 (61.31.56.900)
vermeld er dan je nick en campzone bij.
Bedrag is nu dus
30 euroReeds betaaldRiker: € 30,-
Timmuh: € 30,-
Gatekeeper: contant @ campzone € 30
Infamous: € 30,-
Powermage: € 30,-
Lyon: € 30,-