Mijn bevinding is dat het niet helemaal transparant is.
Kills != honor.
Daarnaast, stel je dat je bijv. deze week massive kills maakt, dan kun je extra goodies verdienen.
Maarrr! Om die goodies te kunnen blijven gebruiken, *moet* je minimaal op die bewuste rank blijven.
Kortom, je moet continu blijven PvP'en. Het heeft niet veel zin om bijv. 1 week al je tijd in PvP te steken om een stoere trinket te verdienen. De week erop kan je hem wellicht niet meer gebruiken, tenzij je op hetzelfde niveau doorgaat.
Althans, zo had ik het begrepen.
Verder vind ik het wel nice werken. Er wordt nu ontzettend veel geganked (ik geloof dat Lyon zei dat het killen van een -10 nog steeds een honorable kill is, maar ik geloof niet dat je daar honor voor gaat krijgen

Maar dat komt natuurlijk ook omdat het systeem net nieuw is.
Aan de andere kant, op veel plekken kun je nu ook ongestoord questen, omdat alle andere highlvl's nu elders aan het raiden zijn.
Ook zie je nu veel meer (kleine) groepjes die dorpjes aanvallen, dat maakt het wel wat levendiger.
Afgelopen weekend ben ik op veel plaatsen geweest en vrijwel overal was er wel *iets* under attack.
Als lvl 30 had ik het zwaar tijdens mn eerste raid op southshore, maar sinds ik lvl32 ben heb ik chain-lightning en dan rockt in mass-PvP!
Mages zijn nog steeds koning op het slagveld, omdat ze veel AoE kunnen. Ik las echter wel ergens dat je daardoor niet direct veel honor points krijgt. Immers, kill != honor.