Author Topic: Game verslaafd  (Read 1016 times)

Offline 3po

• 5137_3po
  • Full Member
  • Is it a crime to be illiterate?
    • View Profile
Game verslaafd
« on: January 27, 2008, 08:23:27 pm »
Vanavond om 21:45 uur op Nederland 2 gaat het programma Zembla over game-verslaafden. Misschien dat enkele van jullie hier maar eens naar moesten kijken.
Bij veel mensen ziet men dat het kijken gewoon de plaats van het denken heeft ingenomen

Offline T-sex

• 5137_jeff
  • Full Member
  • *
  • Turd Ferguson
    • View Profile
    • Email
Re: Game verslaafd
« Reply #1 on: January 27, 2008, 08:39:42 pm »
Alweer? Gaat vast over van die gasten die dan een fles naast hun bureau hebben staan zodat ze geen pee-pee breaks hoeven te houden enzo. En dan komt die nederlandse amerikaan natuurlijk weer het grootste gedeelte van de tijd in beeld met zn anti-gameverslavings kliniek. Volgens mij waren ze hier vorig jaar ook al mee op tv.

Was toen wel een komisch stukje, want een van de dingen die ze dan de verslaafden leren is dat er ook andere leuke dingen te doen zijn, met als praktijkvoorbeeld: paintballen.
Laten we toen net met al onze mede-verslaafde World of Warcraft buddies zijn gaan paintballen :D En nog bij dezelfde paintball-baan ook :D
++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Offline Lyon

• 5137_lyon
  • Hero Member
  • Dead girls dont say no
    • View Profile
    • Sunstroke - Your Happy Place
    • Email
« Reply #2 on: January 27, 2008, 08:54:52 pm »
bleh

ben eerder werk-verslaafd dan game verslaafd.
If you ever fall off the Sears Tower, just go real limp, because maybe you'll look like a dummy and people will try to catch you because, hey, free dummy.

Offline 3po

• 5137_3po
  • Full Member
    • View Profile
« Reply #3 on: January 27, 2008, 09:16:22 pm »
bleh

Had dan een vak geleerd.
Bij veel mensen ziet men dat het kijken gewoon de plaats van het denken heeft ingenomen

Offline Madlemon

• 5137_madlemon
  • Sr. Member
    • MSN Messenger - msn@madlemon.nl
    • View Profile
    • http://www.madlemon.nl
    • Email
« Reply #4 on: January 28, 2008, 07:55:32 am »
Vanavond om 21:45 uur op Nederland 2 gaat het programma Zembla over game-verslaafden. Misschien dat enkele van jullie hier maar eens naar moesten kijken.

Sorry kan niet kijken moet gamen.
Madlemon.nl - Dat dan weer wel...?=*=?Het is net de plantsoenendienst, wel elk jaar vloekend en scheldend de bladeren van de weg komen blazen, terwijl ze ook gewoon de boom kunnen omhakken.?=*=?Sam: "According to these orders, something bizarre is happening at the carnival."
Max: "I thought that was the whole point!"?=*=?Het was een tamelijk saai feestje geweest en van saaiheid ga ik als vanzelf veel drinken.
Het is maar goed dat ik zo'n interessant leven heb, anders was ik allang alcoholist geweest.?=*=?I'm confused. Are you trying to say corporations are evil, but it's ok since it helps them make money?

I'm saying they aren't immoral so much as amoral. They don't sit around twirling their mustaches thinking of new ways to ruin the planet; rather, they sit around twirling their mustaches thinking up new ways to make money.?=*=?Dude, dat is juist een OS-X functionaliteit! Dan hebben alle vrouwen en homo's (lees: Mac klanten) meer tijd om naar hun fraaie systeemkast te kijken.
"Geniet nu met volle tuigen van uw mac-systeem: Get Firefox!!"

- Usability expert Skinner laat zich uit over de trage performance van Firefox op OS-X.

Offline Lyon

• 5137_lyon
  • Hero Member
  • Dead girls dont say no
    • View Profile
    • Sunstroke - Your Happy Place
    • Email
« Reply #5 on: January 28, 2008, 09:02:57 am »
bleh

Had dan een vak geleerd.
wat zei je? ik hoorde je niet over al dat geld dat ik verdien :)
If you ever fall off the Sears Tower, just go real limp, because maybe you'll look like a dummy and people will try to catch you because, hey, free dummy.

Offline King

• 5137_king
  • Hero Member
  • Bless you my child
    • View Profile
    • Email
« Reply #6 on: January 28, 2008, 09:28:17 am »
wat zei je? ik hoorde je niet over al dat geld dat ik krijg :)
fixed ;)
Real budo endlessly changes without name or fixed form.

Offline 3po

• 5137_3po
  • Full Member
    • View Profile
« Reply #7 on: January 28, 2008, 10:00:46 am »
wat zei je? ik hoorde je niet over al dat geld dat ik krijg :)
fixed ;)
;D

Offline Madlemon

• 5137_madlemon
  • Sr. Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #8 on: January 28, 2008, 10:16:05 am »

On a serious note; mag ik hieruit afleiden dat je denk dat we verslaafd zijn?
Madlemon.nl - Dat dan weer wel...?=*=?Het is net de plantsoenendienst, wel elk jaar vloekend en scheldend de bladeren van de weg komen blazen, terwijl ze ook gewoon de boom kunnen omhakken.?=*=?Sam: "According to these orders, something bizarre is happening at the carnival."
Max: "I thought that was the whole point!"?=*=?Het was een tamelijk saai feestje geweest en van saaiheid ga ik als vanzelf veel drinken.
Het is maar goed dat ik zo'n interessant leven heb, anders was ik allang alcoholist geweest.?=*=?I'm confused. Are you trying to say corporations are evil, but it's ok since it helps them make money?

I'm saying they aren't immoral so much as amoral. They don't sit around twirling their mustaches thinking of new ways to ruin the planet; rather, they sit around twirling their mustaches thinking up new ways to make money.?=*=?Dude, dat is juist een OS-X functionaliteit! Dan hebben alle vrouwen en homo's (lees: Mac klanten) meer tijd om naar hun fraaie systeemkast te kijken.

- Usability expert Skinner laat zich uit over de trage performance van Firefox op OS-X.

Offline T-sex

• 5137_jeff
  • Full Member
  • *
  • Turd Ferguson
    • View Profile
    • Email

Offline 3po

• 5137_3po
  • Full Member
    • View Profile
« Reply #10 on: January 28, 2008, 03:29:30 pm »

On a serious note; mag ik hieruit afleiden dat je denk dat we verslaafd zijn?

De term verslaafd is hier volgens mij niet van toepassing, dat is zo ver ik weet een lichamelijke afhankelijkheid. Maar er zijn perioden geweest waarop enkele 5137'ers zich behoorlijk veel met WoW bezig hielden en hun leven er een beetje lieten door leiden...(zoals alle niet-studenten zich teveel door hun werk laten leiden :-*)

Offline King

• 5137_king
  • Hero Member
  • Bless you my child
    • View Profile
    • Email
« Reply #11 on: January 28, 2008, 03:32:44 pm »
Maar er zijn perioden geweest waarop enkele 5137'ers zich behoorlijk veel met WoW bezig hielden en hun leven er een beetje lieten door leiden..
En als dat nou eens een bewuste keuze was? :)

Offline 3po

• 5137_3po
  • Full Member
    • View Profile
« Reply #12 on: January 28, 2008, 04:05:21 pm »
Maar er zijn perioden geweest waarop enkele 5137'ers zich behoorlijk veel met WoW bezig hielden en hun leven er een beetje lieten door leiden..
En als dat nou eens een bewuste keuze was? :)
Dat is dus het probleem...

Offline King

• 5137_king
  • Hero Member
  • Bless you my child
    • View Profile
    • Email
« Reply #13 on: January 28, 2008, 04:06:24 pm »
Maar wat heeft het dan met een verslaving te maken?  ???

Offline Madlemon

• 5137_madlemon
  • Sr. Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #14 on: January 28, 2008, 04:14:09 pm »
Maar wat heeft het dan met een verslaving te maken?  ???

Ik snap wel waar 3p0 naar toe wil, maar stel dat 3p0 nou elke week graag ff wil vertellen hoe ver hij is met zn scriptie.. is hij dan verslaafd? Of is het gewoon iets dat zn interesse heeft?

Offline King

• 5137_king
  • Hero Member
  • Bless you my child
    • View Profile
    • Email
« Reply #15 on: January 28, 2008, 04:17:43 pm »
Ik snap wel waar ie naar toe wil, maar ik wil hem gewoon geen gelijk geven dammit!
Verslaving heeft volgens mij niets met bewuste keuzes te maken.

Offline T-sex

• 5137_jeff
  • Full Member
  • *
  • Turd Ferguson
    • View Profile
    • Email
« Reply #16 on: January 28, 2008, 05:06:37 pm »
De vraag is alleen of het wel een bewuste keuze is, of dat je denkt dat het een bewuste keuze is. Vraag je af waarom je die keuze maakt, of ooit hebt gemaakt, om er zo veel tijd in te stoppen (ik praat dan over het verleden nu, want volgens mij speelt hier niemand meer zo lang als eerst).
Waarschijnlijk zal je zeggen 'gewoon omdat ik het leuk vind' of 'omdat ik behoefte heb aan wat entertainment'. Maar als je een geestelijke verslaving hebt (want verslaving is er zowel in de lichamelijke, bijvoorbeeld een heroïne verslaving, als de geestelijke vorm, zoals bijvoorbeeld een gokverslaving) ga je het rationaliseren: je gaat denken dat je het allemaal nog in de hand hebt en dat je zelf de keuze er voor hebt gemaakt, en dat er hele goede redenen zijn waarom je er zoveel tijd in stopt.
En die redenen ga je dan als waarheid aannemen en dan is er voor jouw gevoel niets aan de hand, hoewel dat misschien wel zo is. Als je namelijk zou accepteren dat je een verslaving hebt, dan weet je voor jezelf dat er iets mis is en dat je niet goed met jezelf bezig bent, en dan pas kan je er eigenlijk wat aan gaan doen (en zo proberen ze dat ook ongeveer te doen bij die gameverslavings-kliniek).

Niet dat ik zeg dat er hier iemand verslaafd is of was, just putting some fuel on the fire :)

Offline admiral

• Administrator
  • Hero Member
  • Unfuckwithable
    • ICQ Messenger - 42641276
    • View Profile
    • www.5137.org
    • Email
« Reply #17 on: January 28, 2008, 05:08:40 pm »
tja en daarom is de waarheid relatief.
Kies de waarheid die je 't beste uit komt :)

Truth is relative, pick one that works. Aldus Shark  8)
Maarja aan de andere kant.. "Nothing worth having comes easy".. 

dus haha  ;D
the definition of definition is reinvention

Offline King

• 5137_king
  • Hero Member
  • Bless you my child
    • View Profile
    • Email
« Reply #18 on: January 28, 2008, 05:50:02 pm »
Shark is the man :)

Offline admiral

• Administrator
  • Hero Member
  • Unfuckwithable
    • View Profile
    • www.5137.org
    • Email
« Reply #19 on: January 29, 2008, 08:54:03 am »

Offline 3po

• 5137_3po
  • Full Member
    • View Profile
« Reply #20 on: January 29, 2008, 09:21:03 am »

Offline Female

• 5137_female
  • Full Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #21 on: January 29, 2008, 11:03:40 am »
pff, wat jullie doen in je vrije tijd maakt me geen zak uit. Zolang jullie maar gezellig zijn als ik er ook bij ben  ;)

Offline Madlemon

• 5137_madlemon
  • Sr. Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #22 on: January 29, 2008, 11:40:05 am »
pff, wat jullie doen in je vrije tijd maakt me geen zak uit. Zolang jullie maar gezellig zijn als ik er ook bij ben  ;)

+1

Offline Pieter

• 5137_pieter
  • Full Member
  • Jeej!!
    • MSN Messenger - kwek__kwek@hotmail.com
    • View Profile
    • Visolity server virtualisatie met hoge beschikbaarheid
« Reply #23 on: January 30, 2008, 09:57:21 pm »
Je bedoelt Jeroen en ik he? :)
In the past, tables were used for complicated computations. These tables were prepared by teams of people called computers. Women emerged as the most important computers. Demand for computing spiked in wartime, when young men were off fighting and therefore unavailable. By World War II, in the United States, computing power was measured not in megahertz or teraflops, but in kilogirls.

Offline admiral

• Administrator
  • Hero Member
  • Unfuckwithable
    • View Profile
    • www.5137.org
    • Email
« Reply #24 on: January 31, 2008, 08:50:13 am »
Je bedoelt Jeroen en ik he? :)
precies! Jullie mogen in de groep om de vrouwen te behouden  8)